Kristijan Krajnčan z nostalgijo sega v spomin družinske glasbene tradicije, vendar v svoje kompozicije vključuje vse, kar se mu zdi zanimivo: raskavi glasovi več kot sto let starih posnetkov iz voščenih valjev, netemperirana uglasitev s četrttoni, zgodbe, skrite v besedilih pesmi, mistični običaji slovenskih starovercev ... Ponekod prvotna melodija ostaja nedotaknjena, drugje pa je bilo vse, kar je ostalo, le atmosfera, izvirajoča iz bistva pesmi. »Mislil sem, da je Zabučale gore slovenska narodna pesem, toda šele pred kratkim sem izvedel, da izvira iz Moravije in da je slovensko besedilo prispeval Oton Župančič,« je povedal Kristijan in obenem dodal: »Če sem se česa naučil iz svojega raziskovanja, je to dejstvo, da dlje ko greš nazaj v času, težje je ločevati med »našim« in »njihovim«, saj vsaka narodna glasba inkorporira vplive drugih narodnosti. Ločevanje je umetno, glasba pa nas uči, da vse izhaja iz enega izvora.«
»Krajnčanovo iskanje slovenske duše je prepričljiva tapiserija neštetih glasbenih niti, ki jih je nemogoče kategorizirati. Krajnčanov jezik zaobjema tekočnost glasbe. In njen misterij. Edinstven album drzne vizije.« Ian Patterson, AllAboutJazz * * * *
»Absolutno magično in vznemirljivo inventivno.« Raphael Benoit, Citizen Jazz
»Zvezdno odkritje!« Dave Tremblay, CTEBCM
Kristijan Krajnčan, violončelo, bobni, tolkala, elektronika
posebni gost: Tomaž Gajšt, trobenta
O vodji Jazz Podija 2023
Kristijan Krajnčan se uveljavlja kot eden najvidnejših evropskih umetnikov svoje generacije. Virtuoz tako na violončelu kot na bobnih, skladatelj ter filmski ustvarjalec se s spajanjem različnih umetniških oblik že dolgo izmika enoznačnim nalepkam.
Njegovo delo zaznamujeta raziskovanje in ambicija združevanja antičnega pripovedništva s sodobnimi ustvarjalnimi tehnikami.
Je prejemnik številnih nagrad na mnogih ustvarjalnih področjih; tako je denimo prejel prvo nagrado Jazzon za najboljšo slovensko jazz kompozicijo, prvo nagrado nacionalnega tekmovanja klasičnih glasbenikov Slovenije, navdušil pa je tudi na tekmovanju Seifert Competition for jazz strings na Poljskem, kjer je prejel posebno nagrado za umetniško vrednost in izviren slog igranja. Pohvali se lahko tudi kot polfinalist tekmovanja Thelonious Monk Jazz Competition for Drums v Washingtonu (ZDA).
S solo projektom je izdal štiri albume: DrummingCellist (2017), kjer je aranžiral Bachovo drugo suito in Fratres Arvo Part-a za klasičen violončelo in jazz bobne; Abraxas (2019), kjer je ustvaril avtorsko glasbo, inspirirano po mitologijah sveta in delu C. G. Junga; Floating Sand (2021), kjer je sodeloval s svojim očetom, dirigentom in aranžerjem Lojzetom Krajnčanom in Big Bandom RTV Slovenija; ter najnovejši album z naslovom Zabučale gore / The Mountains Roared (2022), kjer je poustvaril slovensko ljudsko glasbo skozi sodobne klasične in improvizacijske koncepte.
Kristijan Krajnčan se je rodil v Kranju (1986) v glasbeni družini in pričel z igranjem violončela že pri petih ter z igranjem bobnov pri desetih letih. Po zaključeni srednji glasbeni in baletni šoli na obeh instrumentih se je preselil na Nizozemsko, kjer je diplomiral iz jazz bobnov na Price Claus Konservatoriju v Groningenu in magistriral iz filmske glasbe na amsterdamskem Konservatoriju, vmes pa se izpopolnjeval na Purchase kolidžu v New Yorku. Sodeloval je pri 52-ih albumih in koncertiral v več kot 25-ih državah v Evropi, ZDA, Aziji, Indoneziji, Bližnjem Vzhodu in Afriki ter ustvaril glasbo za več filmskih, gledaliških, interdisciplniarnih ter plesnih projektov.